Optimer din webshops profit og indtjening med vores TrueProfit Framework
Kæmper din webshops også med at tjene penge trods af at I har en god omsætning, så er TrueProfit frameworket noget for jer.
Boost din webshop
Sådan kan Getresults TrueProfit Framework hjælpe din webshop
Mange webshops oplever for tiden at de har en stigende omsætning, men kæmper med indtjeningen når først alle faste omkostninger er trukket fra udregningen.
Og med stigende klikpriser til Google Ads og Meta Ads grundet øget konkurrence, bliver omkostningerne højere og højere for hver måned, ofte uden hverken omsætning eller indtjening følger med.
Derfor har vi hos Getresults lavet et TrueProfit Framework, hvor vi hjælper dig som webshop med at opsætte profitsporing samt profitoptimering, så du kan tjene mere selvom din omsætning ikke nødvendigvis stiger.
Med vores framework sætter vi fokus på de produkter og marketingkanaler, der skaber profit og indtjening i din webshop.
TrueProfit Framework
Se din webshops rigtige profit hver dag
Mange webshops bruger i dag Google Ads og Meta Ads mm. til at drive trafik til deres webshop, men sporer kun omsætning og har ROAS mål som der primære mål for deres marketingindsats.
Du kan som webshopejer opnå en konkurrencefordel ved at skifte fra omsætningsfokuseret marketing til profitfokuseret marketing – derved kan du pause marketingkanaler og kampagner du reelt taber penge på.
Med vores TrueProfit Framework kan du se din webshops rigtige profit hver dag og træffe beslutninger der øger din webshops indtjening på længere sigt.
- Opsætning af prisovervågning af dine konkurrenter samt import til Google Merchant Center og Ads konto
- Månedlig administration af din webshops Google Ads konto
- Opsætning af Serverside Tracking for at få mere konverteringsdata post IOS tracking
- Opsætning og import af profitsporing i din webshop
- Opsætning og implementering af værktøj til at spore hvilken marketingkanal der reelt har skabt salg og profit i din webshop
Ovenstående features i vores framework, er ofte en større investering for webhops og kan være svært at realisere.
Vi har derfor samlet samme data og information i vores framework, som en del af vores månedlige pris for administration af din shops online marketing.
Spar op til 37 % på dine månedlige omkostninger med vores TrueProfit Framework
Prisovervågning giver dig indsigt til at træffe bedre beslutninger
Din webshops produkters priser i Google Shopping er en væsentlig årsag til at besøgende fra Google klikker på dine annoncer og besøger din webshop – hvis dine produktpriser er konkurrencedygtige ift. Dine konkurrenter ender dine besøgende med at blive til kunder.
Men undersøgelser viser også, at er dine priser konkurrencedygtige i Google Shopping øges din visningsandel samt antallet af kliks over længere tid.
For at opnå samme visningsandel med produkter der er mindre konkurrencedygtige, vil det kræve at du som annoncør hæver dine bud og dine klikpriser øges.
Dermed kan prisovervågning skabe en konkurrencefordel for dig som webshopejer, hvis du vælger at dine Google Ads annoncer primært kun skal vises når dine produktpriser er konkurrencedygtige.
Med Getresults TrueProfit Framework, opsætter vi prisovervågning ved hjælp af dit shopping feed og importerer dette til din Google Ads konto.
TrueProfit Framework
Google Ads administration med fokus på din marketingstrategi og mål
Hele formålet med vores TrueProfit Framework er, at give dig som webshopejer værktøjerne til at træffe bedre beslutninger og optimere din online marketing.
Derfor vil vi som en del af vores Framework også opsætte og administrere din Google Ads konto ud fra en defineret marketingstrategi samt mål.
Ved opstartsmødet hjælper vi dig med at definere en marketingstrategi og verificere din mål for omsætning eller indtjening på længere sigt.
Marketingstrategien, sammen med de andre værktøjer som vores TrueProfit Framework giver, vil gøre at vi hurtigt kan skabe resultater der er med til at forbedre din webshop bundlinje og hjælpe dig på vejen mod vækst.
Google Ads administration indeholder:
- Adgang til din Google Ads konto via vores MCC
-
Adgang til Google Merchant Center
- Optimering af shopping feed for at forbedre visningsandel og klikpriser - Import af forbedret konverteringssporing via vores samarbejdspartner
- Løbende optimering af Google Ads konto med fokus på fastsat strategi og mål samt rapportering af dette
Hør fra en kunde:
“Resultaterne taler for sig selv”
Serverside Tracking giver dig mere konverteringsdata
Online marketingverdenen har de seneste år ændret sig med fokus på bedre privatliv og mindre af sporing af de besøgende på websites – som privat person er dette dejligt, men som webshopejer har du sikkert oplevet at miste en del besøgs – og konverteringsdata de sidste år med diverse opdateringer fra Google og Meta.
Med indførelse af Apple IOS 14 og Google Ads Consent Mode v2, har webshops mistet op til 30 % af deres tidligere besøgs – og konverteringsdata.
Hvor normal sporing af website besøgende tidligere foregik via browser sporing, så kan du med fordel i dag skifte til et setup op med Serverside Tracking, som giver dig som webshopejer mere konverteringsdata mens dine bruger stadig bibeholder en vis grad af fortrolighed hvis de ønsker det.
Opsætning af Serverside Tracking kræver ofte teknisk kunnen fra en tracking specialist eller udvikler og koster ofte mere end 8.000 kr. at implementere.
Nu kan du som websejer få denne data tilbage igen uden at det er væsentlig investering for din webshop, da vi opsætter det som en del af vores TrueProfit Framework via en 3 parts samarbejdspartner.
Nogle af vores kunder har oplevet at få helt op til 30 % mere konverteringsdata til rådighed, som de kan importere til deres marketingkanaler – da Google Ads og Meta Ads ofte bruger konverteringsdataen som optimeringskilde vil det give en positiv effekt på dine marketingkanaler.
Dermed kan du skalere din marketing hurtigere og bedre end dine konkurrenter og opnå en fordel på længere sigt.
Op til 37 % af dit annonceforbrug til Google Ads og Meta Ads, kan være dobbelte konverteringer og spild af penge
Profitsporing kan give dig en konkurrencefordel
En stor del af webshops bruger i dag omsætning og Return On Ad Spend (ROAS) som deres primære optimeringsmål, som man har gjort siden E-commerce opstod for snart mere end 20 år siden.
De seneste par år er der dog kommet nye måder at spore din webshops performance på og her er profitsporing en af de nyere metoder til at optimere webshoppen på.
I stedet for at måle hvilke kampagner eller produkter, der skaber den bedste ROAS for din webshop, så kan du nu måle Profit On Ad Spend (POAS).
Med POAS kan du optimere dine annoncekroner, mod de kampagner der skaber den bedste indtjening hos dig og nedskalere de marketingkanaler og kampagner, der gør at du taber penge på længere sigt.
Som en del af vores TrueProfit Framework opsætter vi profitsporing i din shop via vores samarbejdspartner og importerer denne data til din Google Ads konto, så dataen kan bruges til at optimere din annoncering.
Ved at fokusere på profit i stedet for omsætning, kan opnå en konkurrencefordel.
I stedet for at købe ind til et varelager for at opretholde en omsætning, hvor du også samtidig binder din kapital, så kan du med profitsporing nedskalere dit varelager og fokusere på produkter der skaber en positiv indtjening hos dig.
Spor hvilken marketingkanal der skaber omsætning & profit i din webshop
Bruger du som webshopejer i dag både Google Ads, Meta Ads og andre annonceringsformer men har du svært ved at finde ud af hvilke marketingkanaler der reelt skaber salg og profit i din webshop?
Det kan også være at du benytter et Google Ads bureau til dine Google Ads annoncer og et andet bureau til dine Meta annoncer og begge påstår af deres marketingkanal skaber salget?
Når vi sidder til daglig og rådgiver vores kunder om Google Ads, så er det ofte at de også bruger andre marketingkanaler såsom Meta Ads og Tiktok mm. Men vi hører ofte at de er i tvivl om hvilken marketing kanal der skaber omsætningen i webshoppen.
Da Google og Meta har hver deres måde at spore og rapportere på, vil hver annonceringsplatform ofte tilskrive deres platform som kilde til et salg.
Da de fleste webshops i dag har en længere kunderejse med flere touchpoints, vil flere marketingkanaler være ind over salg og omsætning i din webshop og ofte kan kun en procentdel af salget tilskrives den ene marketingkanal.
Dette øger muligheden for at duplikeret konverteringer sker og du spilder penge på din annoncering – men hvilken marketingkanal skal du skrue ned for?
Med vores TrueProfit Framework giver vi dig via vores samarbejdspartner mulighed for indsigt i hvilken marketing kanal der skaber salget via multi touch attribution.
Dermed undgår du overattribuering og kan mindske dit annonceforbrug og øge din webshops indtjening.