Google Ads
Få hjælp af Google Ads specialist med mange års erfaring
Skab målbare resultater og øget omsætning i din webshop med Google Ads specialist
Kæmper din webshop med at få Google Ads til at levere stabile og gode resultater?
For at få succes med Google Ads er det vigtigt at kigge på hele kunderejsen, når du lægger din strategi for din webshops succes.
Google Ads er et fantastisk værktøj til at skaffe trafik og omsætning til din webshop, men hvis du ikke kigger på hele kunderejsen og lægger en strategi for din annoncering, så ender du med at få skiftende resultater.
Lav en konkurrent - og prisanalyse
Produktets pris betyder selvfølgelig rigtig meget for at konvertere en besøgende til en kunde, men det betyder også meget i forhold til at opnå en højere visnings – og klikandel på Google Shopping.
Hvis du bruger 60 % af dit annoncebudget på produkter, hvor dine priser ikke er konkurrencedygtige ender de besøgende med at vælge en konkurrent der er billigere og så er de penge spildt.
Derfor er det en god ide at lave en konkurrent – og prisanalyse som en del af din marketingstrategi hvad enten du bruger Google Ads til annoncering eller andre former for online annoncering.
Hør fra en kunde:
“Resultaterne taler for sig selv”
Skab resultater med Google Ads med et godt fundament
Analysen af markedet og din marketingstrategi, giver dig et godt fundament for at skabe bedre resultater med Google Ads og anden annoncering.
Med en klart defineret marketingstrategi, skaber du en rød tråd i din marketing struktur og kommunikation og du risikerer ikke at bruge penge på at annoncere for fx de forkerte produkter.
Marketingstrategien giver dig som webshop et fokus på de produkter og værdier som gøre en fordel for dig og skaber et godt fundament for vækst med Google Ads.
Hos Getresults har vi rådgivet flere webshops og lagt en marketingstrategi og plan for dem med udgangspunkt i deres Google Ads.
Hvorfor bruge annoncekroner på produkter på Google Ads, hvor dine priser ikke er konkurrencedygtige og derfor ofte ikke ender med et salg?
Inden opstart hos Getresults vil vi lave nedenstående analyser for at hjælpe dig med definere din marketingstrategi:
-
Markedsanalyse
Konkurrent- og prisanalyse -
Produktfokus
Hvilke af dine produkter er der efterspørgsel på og hvilke giver dig den bedste profit -
Brugervenlighed og konverteringssporing
Vi tester din webshops brugervenlighed og sikrer at alle trin i checkout processen samt konverteringssporing fungerer optimalt
Ovenstående analyser bruges til at lave en strategi for din webhop, der kan vækste din omsætning men som også har fokus på at øge din webshops indtjening.
Strategi
Jeg laver en analyse af markedet og konkurrencen, for at finde ud af hvor du er stærkest og hvor du har en konkurrencefordel. Ud fra analysen laver jeg en strategi sammen med dig for de næste 3-6 måneder.
Min strategi indeholder:
- Konkurrentanalyse
- Prisanalyse
Som en del af strategien er det også vigtigt at definere dine mål med din annoncering. Det kan enten være et ROAS mål eller POAS mål, forudsat du har opsat profitsporing på din Google Ads konto.
Har du ikke opsat profitsporing på din Google Ads konto, vil jeg opsætte dette som sekundær data på din konto indtil vi har verificeret profitdataen sammen.
Struktur
Med udgangspunkt i strategien og markedsanalysen, vil jeg strukturere din Google Ads konto for at opnå hurtigst muligt afkast af dine annoncekroner til Google Ads.
Som en del af opbygning af en god struktur, vil jeg blandt andet:
- Gennemgå og optimere dit shopping feed
- Tilføje produkt og prisdata fra prisovervågning til shopping feed der kan skabe en konkurrencefordel
- Opsætning af CSS Merchant for at minimere klikpriser på Google Shopping og spare op til 20 % på dit månedlige budget
Med den rette struktur samt optimering af datakvalitet af dit produktfeed, vil du hurtigt kunne se et afkast af din investering uden at øge dit månedlige budget.
Brugervenlighed
Brugervenlig eller konverteringsrate i din shop, betyder meget for din webshops omsætning samt hvordan Google Ads performer.
Er din shops konverteringsrate lav som følge af dårlig brugervenlighed, så er det svært at vækste din Google Ads konto.
Konverteringsraten påvirker ROAS/POAS negativt og gør datagrundlaget for konverteringer/salg meget svagt og det er derfor vigtigt at din shops grundlæggende brugervenlighed er optimal.
Ved opstart af samarbejde vil jeg:
- Gennemgå og opsætte sporing af dit checkout flow for at sikre mig at det virker optimalt
- Gennemgå din webshops vigtigste landingssider
- Generel gennemgang af webshoppen fra forside, kategoriside og testkøb
Tracking
Forkert tracking kan være årsag til at en Google Ads konto aldrig kommer til at vækste og derfor vil jeg gennemgå din webshops tracking, som noget af det første ved opstart.
Mange webshops kæmper med at få opsat 100 % korrekt tracking i deres shop samt at få importeret den rigtige konverteringsdata til deres Google Ads konto – alt dette skal være på plads ved opstart for at træffe de bedste beslutninger i optimeringsfasen.
Ved opstart af samarbejde vil jeg:
- Verificere at konverteringssporing i Google Analytics og Google Ads er opsat korrekt ved at få adgang til din webshops backend
- Opsætte Server Side Tracking via 3 parts værktøj for at få mere konverteringsdata fra starten af
- Opsætte profitsporing og importere som sekundær konvertering til Google Ads
Få hjælp med at vækste din shop idag
Mark Petersen Pless
Google Ads og SEO specialist - Få hjælp til at lave en strategi der skaber resultater
Med omfattende erfaring inden for digital markedsføring hjælper jeg virksomheder med at opnå succes online. Som en Google Ads-certificeret ekspert og erfaren affiliate site-ejer, har jeg en holistisk tilgang til online markedsføring.
Med en baggrund i markedsføring og handel, tilbyder jeg strategisk rådgivning og skræddersyede løsninger til din virksomheds behov. Lad os sammen skabe en vindende online strategi.